İtirazlar ve GDDK Süreci
- Uzlaştırma bildiriminin faturaya esas hale gelmesinden sonra fark edilen hatalar için hatanın içeriğine göre Piyasa işletmecisi olan EPİAŞ’ a ya da sayaç okuyan kurumlara itirazda bulunulabilir.
- İtirazlar; Veriş/çekiş ölçüm değerlerinin hatalı olması durumunda sayaç okuyan kurumlara yapılırken, diğer hatalar için Piyasa İşletmecisi olan EPİAŞ’a yapılmalıdır.
- Başvuru tarihi itibarıyla en fazla 12 ay önceki fatura dönemine ait itiraz başvuruları, başvuruyu takip eden 3 ay içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılır.
- İtirazın olumlu sonuçlanması halinde düzeltmeler Piyasa İşletmecisi olan EPİAŞ tarafından katılımcıların hesaplarına yansıtılacaktır.
- Düzeltme yapılan fatura dönemine ilişkin tüm uzlaştırma hesaplamaları yeniden yapılarak, hata düzeltme işleminin tüm katılımcılar üzerindeki etkisi değerlendirilecek şekilde belirlenir.
- Tekrar yapılan hesaplamalar neticesinde oluşabilecek artık bakiye ilgili ayın sıfır bakiye düzeltme katsayısı oranında piyasa katılımcılarına yansıtılır.
- İtirazlar ve Düzeltme işlemleri Elektrik Piyasası Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliği Madde 133 ve Madde 134 uyarınca gerçekleştirilmektedir.