ELEKTRİK PİYASASI

A

İtirazlar ve GDDK Süreci

  • Uzlaştırma bildiriminin faturaya esas hale gelmesinden sonra fark edilen hatalar için hatanın içeriğine göre Piyasa işletmecisi olan EPİAŞ’ a ya da sayaç okuyan kurumlara itirazda bulunulabilir.
  • İtirazlar; Veriş/çekiş ölçüm değerlerinin hatalı olması durumunda sayaç okuyan kurumlara yapılırken, diğer hatalar için Piyasa İşletmecisi olan EPİAŞ’a yapılmalıdır.
  • Başvuru tarihi itibarıyla en fazla 12 ay önceki fatura dönemine ait itiraz başvuruları, başvuruyu takip eden 3 ay içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılır.
  • İtirazın olumlu sonuçlanması halinde düzeltmeler Piyasa İşletmecisi olan EPİAŞ tarafından katılımcıların hesaplarına yansıtılacaktır.
  • Düzeltme yapılan fatura dönemine ilişkin tüm uzlaştırma hesaplamaları yeniden yapılarak, hata düzeltme işleminin tüm katılımcılar üzerindeki etkisi değerlendirilecek şekilde belirlenir.
  • Tekrar yapılan hesaplamalar neticesinde oluşabilecek artık bakiye ilgili ayın sıfır bakiye düzeltme katsayısı oranında piyasa katılımcılarına yansıtılır.
  • İtirazlar ve Düzeltme işlemleri Elektrik Piyasası Dengeleme ve Uzlaştırma Yönetmeliği Madde 133 ve Madde 134 uyarınca gerçekleştirilmektedir.

EPİAŞ MOBİL UYGULAMA

EPİAŞ Mobil uygulaması IOS ve ANDROID versiyonları yayında

KURUMSAL TANITIM FİLMİ

BÜLTENLER

Günlük, Haftalık, Aylık ve Yıllık Bültenler

EPİAŞ EĞİTİMLER

Elektrik ve Doğal Gaz Piyasaları Eğitimleri

STATUS-COMPLETED